šeštadienis, rugpjūčio 26, 2006

قبله نما

روز چهارمی که در مشهد بودیم برای خرید سوغاتی رفتیم.من هم یه قبله نما برای خودم می خواستم بگیرم ]بابام می گفت تو نمازت را مرتب بخوون ، این قبله نما....... [خلاصه یک قبله نما با نام تجاری زیارت خریدم. وقتی به جایی که توش بودیم رسیدیم، دیدم ای وای قبله نما یه قبله ای دیگه غیر از قبله ای که قبلا باهاش نماز می خوندیم را نشان می ده .مسئول جایی که ما بودیم خادم امام رضا هم بود وجهت قبله ی اولی را از او پرسیده بودیم.بابام می گفت قبله نما خرابه ولی من با کلی صحبت که آخه یه عقربه آهن ربا که بیشتر نداره کجاش خرابه ، بقیه را راضی کردم همه با جهتی که قبله نما نشان می داد نماز بخوانند.حتی به هماسیه که یه پیرمرد بود هم جهت جدید را نشان دادم.
صبح روز بعد در حرم مطهر امام رضا بودیم که به پیشنهاد بابا قبله نما را امتحان کردم که توی حرم هم حدود سی درجه قبله را کج نشان می داد. واین گونه بود که یک روز کامل نمازهایمان را به جهت قبله ای اشتباه می خواندیم.
حالا یکی نفهمه قبله نما های این مدلی خرابه، شاید سال های سال با جهت قبله ای اشتباه نماز بخوونه.

1 Comments:

At 8/28/2006 01:00:00 priešpiet, Anonymous Anonimiškas said...

salam khosh oamdi

az babate hame chi mer30

zeyarah ghabol

 

Rašyti komentarą

<< Home